„Zmień się lub zgiń. Kiedy zmiany na zewnątrz firmy zachodzą szybciej niż w jej wnętrzu, zbliża się koniec.” Jack Welch Natłok zadań i obowiązków, totalny brak czasu i ciągła pogoń za klientem. Tak wygląda rzeczywistość większości menedżerów – nie tylko w sektorze TSL. Dlatego warto mieć na uwadze słowa Jacka Welcha, odpowiadając sobie na pytanie, dlaczego warto wziąć udziału w Forum Menedżerów Transportu? PROGRAM FORUM MENEDŻERÓW TRANSPORTU |
GOŚĆ SPECJALNY FMT Po polskim hydrauliku przyszedł czas na polskiego przewoźnika. Dlaczego kraje starej Unii boją się polskich firm transportowych? Dawno już minął czas kiedy nasi przewoźnicy konkurowali wyłącznie niskimi cenami usług. Nasza jakość nie odbiega dzisiaj od zachodniej, a klientów zdobywamy elastycznością i partnerstwem w zaspokajaniu potrzeb biznesowych klientów z całej Europy. – Andrzej Sadowski, Centrum im. Adama Smitha |
SESJA WARSZTATOWA I 5 największych zmian w zarządzaniu w związku ze zmianami społeczno-ekonomicznymi w gospodarce i na rynku usług sektora TSL Transformacja polskiej ekonomii wkroczyła w końcowy etap – dołączyliśmy do mechanizmu globalnej, bardziej konkurencyjnej niż byliśmy dotąd przyzwyczajeni, gospodarki. Od kiedy podaż jest wyższa od popytu – zmieniło się właściwie WSZYSTKO.W obliczu tych zmian, słowa Jacka Welcha „Zmień się lub zgiń. Kiedy zmiany na zewnątrz firmy zachodzą szybciej niż w jej wnętrzu, zbliża się koniec.”, nabierają prawdziwie istotnego znaczenia. – Krzysztof Sarnecki, Quest Change Managers |
SESJA WARSZTATOWA II Zaufaj swoim pracownikom, a nie czekaj, aż zasłużą na zaufanie Czy masz w swojej firmie czas, żeby usiąść i pomyśleć o jej rozwoju? Pomyśl o tym, ponieważ tylko wtedy Twoja firma może się rozwijać szybciej niż konkurenci. Codzienna gonitwa tego nie sprawi. Zorganizuj firmę tak, żebyś przestał się martwić o każdy aspekt jej funkcjonowania. Od tego miej swoich ludzi. Aby stać się figurą w oczach Klienta – Wasz zespół powinien funkcjonować, jak szwajcarski zegarek. – Robert Noworolski, Quest Change Managers |
Jak zatrzymać wyciskanie cenowej cytryny? Pricing, czyli inteligentne zarządzanie cenami usług w branży TSL Presja cenowa w branży logistycznej jest wyższa niż w innych sektorach gospodarki. Oznacza to, że firmy z sektora TSL nie są w stanie przeforsować cen adekwatnych do wartości dostarczanej klientom wraz ze swoimi usługami. Rozwiązaniem problemu może być „pricing power”, czyli umiejętność dyktowania cen adekwatnych do wartości usługi, która w konsekwencji pozwala firmom generować zyski. – Paweł Bombola, Simon-Kucher & Partner |
CASE STUDY: Operacyjne zarządzanie zasobami w obliczu bariery cenowej Co można zrobić, gdy otoczenie rynkowe nie pozwala Klientowi płacić więcej za usługi transportowe? Jak wypracować taki model współpracy, w którym uda się wspólnie zoptymalizować koszty realizacji zadań transportowych i logistycznych. Jak sprawić, żeby Klient podzielił się tymi oszczędnościami z wykonawcą? – Krzysztof Witos, ekspert TSL |
CASE STUDY: Budowanie brendu transportowego w Europie Zachodniej Niezawodność, jakość i elastyczność za rozsądne ceny – tym zwyciężają polskie firmy transportowe w konkurowaniu o zachodnioeuropejskiej rynki. – Janusz Kowalczyk, Koimex |
Skok na unijną kasę - zasady pozyskiwania funduszy Unii Europejskiej na działalność w branży TSL w nowej perspektywie budżetowej (lata 2014-2020) O tym, że nie można pozyskać dofinansowania z funduszy unijnych na zakup taboru wiedzą wszyscy, ale mało kto wie, że można powalczyć o sfinansowanie zakupu innowacyjnych technologii i rozwiązań. – Wioletta Bryc-Szumilas, Golden Law |
CASE STUDY: System telematyczny do zarządzania flotą, kupiony za unijne pieniądze Doświadczenia Grupy Enterprise w realizowaniu projektów biznesowych ze wsparciem unijnym sięga roku 2000. Nie zawsze starania zakończyły się sukcesem. Firma jednak aplikuje o dofinansowanie kolejnych przedsięwzięć. Zanim zaczniemy starania o unijne fundusze, trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Aplikować samemu czy zlecić? Ile nas kosztuje ta „darmowa kasa” i czy na pewno nas na nią stać? – Jerzy Gębski, Enterprise Logistics |
CASE STUDY: Szanse i wyzwania stojące przed przewoźnikami na wschodnich rynkach transportowych Kierunek wschodni od zawsze stanowił wyzwanie natury operacyjnej, jak i też administracyjnej. W myśl idei zarządzania obszarami od nas zależnymi, prezentacja koncertuje się na wyzwaniach natury operacyjnej, związanymi z obsługą przepływów materiałowych oraz wymagań klientów będących odbiorcami naszych usług. – Adam Komorowski, Flash Europe; Sławomir Ranowicz, Johnson Controls International |
CASE STUDY: Realia transportu drogowego na Wschodzie Przewoźnicy drogowi obawiają się wozić na Wschód głównie z dwóch powodów: niepewność i nieprzewidywalność tamtejszych rynków. Potwierdzają to ostatnie miesiące – sprawa karnetów TIR i niepokoje związane z Ukrainą. – Przemysław Rutkowski, Legion |
”WANTED”, czyli jacy specjaliści w branży TSL będą najbardziej poszukiwani w 2014 r.? Jakie są najbardziej pożądane umiejętności na rynku pracy w branży TSL. Strategiczne obszary rekrutacji i główne wyzwania polityki personalnej stojące przed menedżerami logistyki w 2014 r. – Fabian Pietras, Antal International |
Ile kosztuje pracownik w branży TSL? Jak znajomość tych kosztów pomaga zatrzymywać i pozyskiwać dobrych managerów? Czy zastanawiałeś się dlaczego Twoi managerowie odchodzą do konkurencji, albo dlaczego trudno Ci znaleźć dobrych managerów? Czy tworząc oddział firmy lub centrum logistyczne w określonym regionie badałeś ile będzie Cię kosztował każdy manager? Czy na tej podstawie dobierałeś lokalizację takiego obiektu? – Jean Philippe Dominguez, C&B Alternative |
Życie zaczyna się po czterdziestce, czyli rola autorytetów w zespołach pracowników, które coraz częściej składają się z trzech grup pokoleniowych Po raz pierwszy w historii w zespołach pracowników wyraźnie wyodrębniły się 3 grupy wiekowe: do 30 lat, 30-50 i „50 plus”. Co je różni i jak te różnice można wykorzystać do rozwoju firmy. – Adam Piekarski, Arthur Hunt Consulting |
Zamień niepewność w pewny zysk. Zarządzanie ryzykiem wahań kursu euro w firmie transportowej Wahania kursu euro to jedna z dwóch największych niewiadomych spędzających sen z powiek przewoźnikom. Jak się przed nimi zabezpieczyć i prognozować ich fluktuacje, wykorzystując dostępne narzędzia finansowe. – Jarosław Klepacki, Społeczna Akademia Nauk w Warszawie |
PANEL DYSKUSYJNY Paradygmat CCC – czyli dlaczego nie warto podcinać gałęzi, na której się siedzi? Trzy słowa, które zawładnęły naszymi umysłami i zdominowały transformacyjną rzeczywistość polskiej gospodarki. Dla niektórych magiczne, a dla innych znienawidzone – CENA CZYNI CUDA – czyli o tym jak nie powinno się robić biznesu w sektorze TSL |
INFORMACJE ORGANIZACYJNE Ilość miejsc jest ograniczona, o możliwości udziału decyduje kolejność zgłoszeń. OSTATECZNY TERMIN NADSYŁANIA ZGŁOSZEŃ: 1 kwietnia 2014 r. Warunkiem udziału w Forum Menedżerów Transportu jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego >> POBIERZFORMULARZ ZGŁOSZENIOWY << Wypełniony formularz należy przesłać mailem: ewa.prukala@transport-manager.pl lub faksem: +48 61 84 11 754 KOSZTY UDZIAŁU W FMT: W cenie udziału wliczone są koszty wyżywienia przez 2 dni (lunche, przerwy kawowe), udziału w części plenarnej forum, dwóch specjalnych sesjach warsztatowych i panelu dyskusyjnym oraz udział w wieczornym bankiecie (open bar), które uatrakcyjni kasyno Las Vegas w stylu lat 20-tych. Każdy z uczestników otrzyma także komplet materiałów prezentowanych podczas forum wraz z czasopismem Transport Manager. Menedżerowie sektora TSL: 490 PLN netto/os Dostawcy usług i rozwiązań dla sektor TSL: 1800 PLN netto/os REZERWACJE NOCLEGÓW: Cena udziału w Forum Menedżerów Transportu nie zawiera kosztów noclegu. Specjalnie dla Gości FMT, Hotel Sobienie Królewskie przygotował preferencyjne ceny noclegu: Sgn - 232 / Dbl - 272 PLN netto Rezerwacji należy dokonywać indywidualnie u Pani Moniki Okrój (kontakt poniżej) podając hasło: "Transport Manager" WELLNES & SPA: Specjalnie dla Gości FMT, Hotel Sobienie przygotował 30% rabat na zabiegi Wellnes & Spa, które są przygotowywane przez dyplomowane masażystki z Wyspy BALI. Może warto pomyśleć o wybraniu się na FMT wraz z osobą towarzyszącą. ATRAKCJE DODATKOWE: – do kompleksu pałacowego Sobienie przynależy także jedno z najlepszych pól golfowych w Polsce – hotel zaprasza również na korty tenisowe oraz do stadniny koni – miłośnicy podniebnych wrażeń mogą także skorzystać z oferty pobliskiego lotniska Może warto pomyśleć o przedłużeniu pobytu po FTM w Sobieniach na weekend. DATA: 10-11 kwietnia 2014 ROZPOCZĘCIE: 10 kwietnia - godzina 10.00 ZAKOŃCZENIE: 11 kwietnia - godzina 15.00 ADRES: Hotel Sobienie Królewskie Golf & Country Club, Sobienie Szlacheckie 6, 08-443 Sobienie Jeziory WSPÓŁRZĘDNE: N = 51° 56’21,4” = 51,939270°, E = 21° 19’15,8” = 21,321047° DOJAZD Z WARSZAWY:>> mapka << WIĘCEJ INFORMACJI: www.transport-manager.pl |
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W FORUM MENEDŻERÓW TRANSPORTU |
|