W zgromadzeniu wzięło udział 35 delegatów, którzy oprócz podjęcia stosownych uchwał w sprawie bilansu, udzielili także absolutorium władzom Związku. W trakcie obrad I wiceprzewodniczący Andrzej Olechnicki złożył sprawozdanie z działalności ZG za rok 2013. Z kolei wybrany w lutym br. Przewodniczący Piotr Litwiński poinformował zebranych o podejmowanych przez Zarząd Główny działaniach na rzecz przewoźników w 2014 roku.
Członkowie ZG odbyli wiele spotkań z przedstawicielami administracji oraz brali udział w licznych posiedzeniach Sejmowej Komisji Infrastruktury. Najważniejszym zadaniem jakie należało w 2013 roku wykonać, było ustabilizowanie sytuacji finansowej Związku, a w I kwartale 2014 roku, dokonano znaczących zmian w zakresie organizacyjnym. Biuro Zarządu Głównego zostało przeniesione do Warszawy, Ośrodek Szkolenia do Piły.
O sprawach finansowych Związku poinformował delegatów Skarbnik Związku Adam Łobaza. Obradom Walnego Zgromadzenia Delegatów Przewodniczył II wiceprzewodniczący Związku Andrzej Nowrotek.
Zebrani wysłuchali i przyjęli sprawozdanie Komisji Rewizyjnej, które przedstawił jej Przewodniczący Roman Miłkowski. Z kolei Dyrektor Generalny Związku Andrzej Bogdanowicz poinformował o podjętych działaniach restrukturyzacyjnych, sytuacji kadrowej i podjętych przedsięwzięciach zmierzających do usprawnienia działania struktur związkowych. Przewodniczący Związku Piotr Litwiński sprawujący do lutego 2014 r. funkcję Przewodniczącego Rady Przewodniczących Regionów złożył sprawozdanie ze swojej działalności, a następnie obecny Przewodniczący Rady Benedykt Strzelec poinformował o podejmowanych przez siebie przedsięwzięciach.
W trakcie dyskusji zebrani podnosili kwestie związane z wysokością składek członkowskich, głosy były podzielone co do jej wysokości, oraz sprawy dotyczące najważniejszych spraw dotyczących przewoźników. Podnoszono m.in. wprowadzony przez Francję obowiązek odbywania odpoczynków przez kierowców w hotelach, zatrzymywanie przez ITD dowodów rejestracyjnych pojazdów przewożących dłużycę, nieuczciwej konkurencji ze strony osób, które za środki unijne nabyły pojazdy do działalności na potrzeby własne, a wykonują regularne komercyjne transporty oraz sprawy związane z nieuczciwością na rynku szkoleń kierowców i perturbacjami z wprowadzeniem przez Ministerstwo Edukacji zawodu kierowcy.
W swoim wystąpieniu Przewodniczący Piotr Litwiński podkreślił, że wszystkimi problemami na co dzień zajmuje się Zarząd Główny, jednak nie łatwo jest o natychmiastowe sukcesy. Wiele spraw jest w toku i tylko dzięki wytrwałości i determinacji Zarządu, wiele spraw wkrótce znajdzie swoje pozytywne dla przewoźników rozwiązanie. Nierozwiązana jak dotychczas pozostaje sprawa drogi A18, o której Związek już niejednokrotnie pisał, że pobieranie opłat za jej użytkowanie urąga uczciwości Państwa wobec przewoźników. Zarząd w trybie pilnym zajmie się tą sprawą, jednak jak udało się uzyskać informacje, może być możliwe jedynie zniesienie opłat na odcinku najbardziej zniszczonym. To jednak nie satysfakcjonuje przewoźników. W trakcie dyskusji wyartykułowano szereg wniosków co do dalszej działalności Związku, które zostały przez zebranych przyjęte w formie uchwał.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zobacz więcej...