5 listopada 2015 Nasze sprawy, Pisma inne

Stanowisko GITD dotyczące kwalifikacji przypadków przekroczenia nacisku osi oraz kar nakładanych na przewoźników





Dnia 30 października 2015r Główny Inspektor Transportu Drogowego skierował do Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego stanowisko, zgodnie z którym poleca odstępowanie od nakładania kar pieniężnych za przekroczenia nacisków na osie, w przypadku gdy spełnione są następujące przesłanki: 

  1. pojazd nie przekracza dopuszczalnej masy całkowitej; 
  2. stwierdzony podczas pomiaru nacisk przekracza wartości dopuszczalne dla danej drogi, ale nie przekracza 11, 5 t; 
  3. trasa przejazdu po drodze o niższych parametrach związana jest z rozładunkiem lub załadunkiem towaru podlegającego przewozowi międzynarodowemu; 
  4. nie istniała alternatywna droga o nacisku osi pojedynczej 11, 5 t prowadząca do miejsca rozładunku lub załadunku; 
  5. trasa przejazdu sprowadzała do minimum wykorzystanie niezmodernizowanego odcinka drugorzędnej sieci drogowej; 
  6. podmiot wykonujący przewóz posiada licencję wspólnotową lub inne uprawnienie do wykonywania międzynarodowego przewozu drogowego. 

Całe Pismo/stanowisko w tej sprawie w załączeniu do informacji. 

Jest to pierwszy krok do normalnego traktowania przewoźników drogowych jednak zdecydowanie za mały do normalnej sytuacji w wykonywaniu przewozów drogowych. Potrzebne jest pilne rozszerzenie przedmiotowego stanowiska na przewozy krajowe.

 

Załącznik do pobrania

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>