Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego
Stanowisko GITD dotyczące kwalifikacji przypadków przekroczenia nacisku osi oraz kar nakładanych na przewoźników
05.11.2015
Dnia 30 października 2015r Główny Inspektor Transportu Drogowego skierował do Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego stanowisko, zgodnie z którym poleca odstępowanie od nakładania kar pieniężnych za przekroczenia nacisków na osie, w przypadku gdy spełnione są następujące przesłanki:
pojazd nie przekracza dopuszczalnej masy całkowitej;
stwierdzony podczas pomiaru nacisk przekracza wartości dopuszczalne dla danej drogi, ale nie przekracza 11, 5 t;
trasa przejazdu po drodze o niższych parametrach związana jest z rozładunkiem lub załadunkiem towaru podlegającego przewozowi międzynarodowemu;
nie istniała alternatywna droga o nacisku osi pojedynczej 11, 5 t prowadząca do miejsca rozładunku lub załadunku;
trasa przejazdu sprowadzała do minimum wykorzystanie niezmodernizowanego odcinka drugorzędnej sieci drogowej;
podmiot wykonujący przewóz posiada licencję wspólnotową lub inne uprawnienie do wykonywania międzynarodowego przewozu drogowego.
Całe Pismo/stanowisko w tej sprawie w załączeniu do informacji.
Jest to pierwszy krok do normalnego traktowania przewoźników drogowych jednak zdecydowanie za mały do normalnej sytuacji w wykonywaniu przewozów drogowych. Potrzebne jest pilne rozszerzenie przedmiotowego stanowiska na przewozy krajowe.
NIP: 898-18-66-268 Regon: 932074327 Konto bankowe: ING Bank 30 1050 1562 1000 0090 3037 7874
Informacje o OZPTD
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zobacz więcej...